تعداد بازدید: 4267

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 2 اسفند 1384-0:0

سقانفار در"ديدار از ايران"

برخي قسمت هاي مجموعه مستند "دیدار از ایران" ساخته مجتبی حسینی،به مازندران اختصاص دارد.


مجتبی حسینی، کارگردان و تهیه کننده این مجموعه مستند درباره روند تولید گفت :  مستند " دیدار از ایران " مجموعه ای است که ساخت آن از چند ماه قبل آغاز شده است. این مجموعه قرار است در قالب 13 قسمت تهیه و تولید شود که تاکنون حدود 8 قسمت آن برای پخش آماده شده است و ما در حال تولید قسمت های باقی مانده هستیم.

حسيني درباره برخي قسمت هاي مجموعه گفت:"باد و فانوس" داستان زندگی نیما یوشیج از زبان خواهر اوست که در حال حاضر زنده است و در یکی از آسایشگاه های سالمندان(کهريزک) زندگی می کند.  "سقانفار " هم مستندی اعتقادی - اجتماعی است. این مستند درباره محل هایی به همین نام است که در استان مازندران وجود دارد و در کنار مساجد ساخته می شد. قسمت بالای این مکان محل قرار گیری نوحه خوان بوده است و در قسمت پایین به مردم چای داده می شد. به این وسیله متولیان مراسم عزاداری سعی می کردند به این وسیله شرایط حضور مردم در بیرون مسجد و حضور آنها برای برگزاری مراسم را به نوعی فراهم سازند.(mehrnews)


  • يکشنبه 24 بهمن 1389-0:0

    سلام همشهریان عزیز مازرونی...من نیاز به معرفی کتابی در مورد سقانفارهای استان خوبم دارم اگر کتابی در این باره چاپ شده لطفا منو در جریان بزارید ممنون میشم..
    دانشجوی سال آخر ارشد گرافیک


    ©2013 APG.ir